Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και Υπηρεσιών Εξωτερικού (ΕΟΤ) έχει εκδώσει μια εγκύκλιο για τον βελτιωμένο προγραμματισμό και την αποτελεσματική συνεργασία με την Κεντρική Υπηρεσία του οργανισμού για την οργάνωση και υλοποίηση των ταξιδιών εξοικείωσης. Είναι σημαντικό ο προγραμματισμός και η υποβολή προτάσεων για αυτά τα ταξίδια να προσαρμόζονται στην στρατηγική μάρκετινγκ του Υπουργείου Τουρισμού για τον ελληνικό τουρισμό και την προβολή του ΕΟΤ, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες της ελληνικής και διεθνούς τουριστικής αγοράς
Για να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι στην Ελλάδα, οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού πρέπει να υποβάλλουν αίτημα στην Κεντρική Υπηρεσία τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν από την ημερομηνία του ταξιδιού, προκειμένου να εξασφαλιστούν λογικές τιμές για τις απαιτούμενες υπηρεσίες και να επιτευχθεί επιτυχία στο ταξίδι. Αποφεύγεται η διεξαγωγή των ταξιδιών εξοικείωσης κατά τη διάρκεια της περιόδου τουριστικής αιχμής, εκτός αν αυτά είναι αναγκαία λόγω έκτακτων συνθηκών ή στο πλαίσιο ενός πλάνου διαχείρισης κρίσης, ή εάν η θεματολογία τους περιλαμβάνει ειδικά έθιμα, γεγονότα και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε περίοδο τουριστικής αιχμής
Οι άξονες προβολής του ελληνικού τουρισμού όπως αναφέρονται στο Σχέδιο Μάρκετινγκ Ελληνικού Τουρισμού ετών 2023-2024 περιλαμβάνουν τα εξής: προώθηση της χώρας κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου με έμφαση στις εμπειρίες και τα τουριστικά προϊόντα της κατά τη διάρκεια της χειμερινής και ανοιξιάτικης περιόδου, προκειμένου να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επίσης, προωθείται η γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών, με έμφαση σε λιγότερο γνωστούς νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς, καθώς και στα City Break προορισμούς όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και άλλες πόλεις
Επιπλέον, γίνεται προβολή περιοχών της χώρας που επηρεάζονται από ειδικές συνθήκες, όπως φυσικές καταστροφές, και υπάρχει έμφαση στην ενίσχυση της ζήτησης σε κλασικούς στόχους, αλλά και σε ειδικά κοινά όπως οι digital nomads, οι ΑμεΑ, η ομογένεια, η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα κλπ., προωθώντας τον προσβάσιμο τουρισμό για όλους. Επίσης, δίνεται έμφαση στη βιωσιμότητα και την προώθηση του πράσινου τουρισμού και των “green” εμπειριών
Τέλος, γίνεται γνωριμία με την πληθώρα πολιτιστικών και αθλητικών γεγονότων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους και τονίζεται η συνολική εμπειρία του ελληνικού τρόπου ζωής και του πολιτισμού της χώρας. Με την υλοποίηση αυτών των άξονων προβολής, ο ΕΟΤ στοχεύει να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό και να προάγει τον ποικίλο τουριστικό τομέα της χώρας.
