12 Μαρτίου 2025

Νέα ματιά στην αυτοπεποίθηση: Πώς τα μηνύματα στα social media μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εικόνα μας για τον εαυτό μας

Τελευταία Άρθρα

Μύθοι και αλήθειες για τα ιατρικά λάθη

Αποδεικνύεται στατιστικά ότι τα ιατρικά λάθη αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα στον τομέα της υγείας. Παρόλο που οι γιατροί και οι υπόλοιποι επαγγελματίες της

Κινδυνεύουμε όλοι από την χρήση του κινητού: Ποιοι είναι πιο ευάλωτοι;

Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο

Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας από χάκερ: Αποφεύγοντας αυτούς τους κωδικούς

Όταν πρόκειται για online ταυτοποίηση, οι κωδικοί πρόσβασης είναι η πιο δημοφιλής μέθοδος. Με τον αυξανόμενο αριθμό εφαρμογών που απαιτούν κωδικούς, είναι δύ

Ο Μαγικός Κόσμος του Ροδόνερου: Ανακαλύψτε τις Πανίσχυρες Ιδιότητές του με Ένα Εύκολο Εγχειρίδιο για το Σπίτι

Ο ροδόνερος είναι ένας θησαυρός από φυσικές ιδιότητες και χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για τα πολυάριθμα οφέλη του στην ιατρική, την ομορφιά και τη θρησκεί

18 καταπληκτικά χειμερινά Retreat Centers από όλο τον κόσμο για ψυχική και σωματική αναζωογόνηση

Μοναδικές εμπειρίες υπόσχονται τα 18 χειμερινά θέρετρα από όλο τον κόσμο, που σας προσκαλούν να απολαύσετε μια αναζωογονητική απόδραση ψυχής και σώματος. Με α

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Όταν περιηγούμαστε στα social media και συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τις φωτογραφίες και τις αναρτήσεις των φίλων και των γνωστών μας, η αυτοπεποίθησή μας κινδυνεύει να επηρεαστεί αρνητικά, ειδικά όταν τις συγκρίνουμε με τις φωτογραφίες των διάσημων ή των influencers. Αυτή είναι η συμπέραση που προκύπτει από έρευνες που διεξήχθησαν από τους ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin στην Ανατολική Αγγλία και το Πανεπιστήμιο Karl Landsteiner των Επιστημών Υγείας στην Αυστρία, και δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Body Image.

Η μελέτη βασίστηκε στο γεγονός ότι η απόκτηση της εικόνας ενός διάσημου προσώπου ή ενός influencer φαίνεται πιο απίθανη από την απόκτηση της εικόνας ενός απλού ανθρώπου που ζει δίπλα μας. Αυτή η σύγκριση μπορεί να δημιουργήσει πίεση και να επηρεάσει αρνητικά το άτομο που βλέπει την ανάρτηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες αντιλαμβάνονται ότι οι αναρτήσεις από μοντέλα και διάσημους είναι λιγότερο ρεαλιστικές, σύμφωνα με τον καθηγητή Viren Swami από το Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin.

Μέχρι σήμερα, η πλειοψηφία των ερευνών περί απήχησης των κοινωνικών μέσων στην εικόνα του σώματος βασίζονταν σε εργαστηριακά τεστ ή έρευνες, και όχι σε πραγματική εμπειρία των χρηστών. Ωστόσο, οι ερευνητές αποφάσισαν να διερευνήσουν την επίδραση των social media σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή που φορούσαν στον καρπό 50 ενήλικες από την Αυστρία και τη Γερμανία, με μέση ηλικία 23 ετών. Οι συμμετέχοντες πατούσαν ένα κουμπί για να δουν περιεχόμενο από φίλους ή γνωστούς και δύο φορές για να δουν περιεχόμενο από κάποιον που δεν γνώριζαν προσωπικά, όπως ένα διάσημο πρόσωπο ή ένα influencer. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αναρτήσεις από γνωστούς προσώπους ήταν έως και δύο φορές πιο επιβλαβείς σε σχέση με αυτές από άγνωστους.

Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία που δείχνουν ότι τα social media επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν αφορμές για αρνητικές συγκρίσεις και την εσωτερίκευση ενός ιδανικού εξωτερικού εμφανίσεως, που τελικά οδηγεί σε πιο αρνητικά αποτελέσματα για την εικόνα του σώματος, σύμφωνα με τον καθηγητή Viren Swami.

Οι νέες αυτές ερευνητικές εξελίξεις μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο που τα social media επηρεάζουν την αυτοπεποίθηση μας. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τις επιπτώσεις που έχουν στην εικόνα μας για τον εαυτό μας και να προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε ένα υγιές σχέση με τα social media. Κάνοντας αυτό, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που ενισχύει την αυτοπεποίθηση μας αντί να την καταστρέφει.