ΕΟΠΥΥ: Προσοχή σε απάτες με παραπλανητικά μηνύματα
Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επιστήνει την προσοχή των ασφαλισμένων σε παραπλανητικά μηνύματα που λαμβάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα, όπου ζητούνται προσωπικά στοιχεία όπως ο τραπεζικός λογαριασμός. Μέσω μιας πρόσφατης εγκυκλίου, ο ΕΟΠΥΥ διευκρινίζει ότι δεν θα ζητήσει ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες από τους ασφαλισμένους του.
Ειδικότερα, οι απεσταλμένες από τον ΕΟΠΥΥ SMS είναι καθαρά ενημερωτικά και αφορούν ενδεικτικές πληροφορίες, όπως εκτελέσεις γνωματεύσεων, εγκρίσεις γνωματεύσεων, αποφάσεις επιστροφών ατομικών αιτημάτων, υποβολές ατομικών αιτημάτων μέσω ΚΕΠ και επιβεβαίωση στοιχείων επικοινωνίας μέσα από τον Φάκελο Ασφάλισης Υγείας. Το κινητό τηλέφωνο στο οποίο λαμβάνονται αυτά τα μηνύματα είτε καταχωρείται από τον εκδότη ιατρό κατά τη συνταγογράφηση, είτε ανακτάται αυτόματα από τις προηγουμένως επιβεβαιωμένες επικοινωνιακές πληροφορίες του ασφαλισμένου, μέσω του Φακέλου Ασφάλισης Υγείας.
Συνεπώς, θα πρέπει να αποφεύγεται η παροχή προσωπικών στοιχείων, όπως ο τραπεζικός λογαριασμός IBAN, μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, SMS ή email που φέρουν την ένδειξη του ΕΟΠΥΥ. Ορίζεται ρητά ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν προβαίνει σε καμία επικοινωνία με αυτόν τον τρόπο για να ζητήσει τέτοιου είδους πληροφορίες.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είμαστε προσεκτικοί και ευαισθητοποιημένοι όταν λαμβάνουμε μηνύματα ή κλήσεις αυτού του είδους, προκειμένου να αποφύγουμε τον κίνδυνο της απάτης. Όποιος και αν είναι ο αποστολέας, πρέπει να επιβεβαιώνουμε πάντα την αξιοπιστία του και να αποφεύγουμε την παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών. Αν αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε ύποπτο μήνυμα ή κλήση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε αμέσως με τον ΕΟΠΥΥ για να αναφέρετε το περιστατικό και να λάβετε τις κατάλληλες οδηγίες για προστασία των προσωπικών σας δεδομένων.
Πηγή