5 Δεκεμβρίου 2025

Ανοιχτός Τουρισμός: Η Ελλάδα με νέο πρόσωπο”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο τουρισμός είναι ένας τομέας που απαιτεί προσοχή και προσπάθεια για να προωθηθεί η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη. Οι ταξιδιώτες έχουν πλέον γίνει πιο απαιτητικοί και αναζητούν ταξιδιωτικές επιλογές που είναι συμπεριληπτικές και ανοικτές σε όλους, ενώ παράλληλα υπάρχει ανάγκη για προσβάσιμους δημόσιους χώρους και καταλύματα. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να αναδείξει αυτές τις αρχές για να δημιουργήσει ένα προορισμό που είναι προσβάσιμος και ανοιχτός για όλους
Ανοιχτός Τουρισμός: Η Ελλάδα με νέο πρόσωπο"
Η πρώτη πρόταση είναι η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας. Τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος τομέας πρέπει να αναπτύξουν πρωτοβουλίες που θα ευαισθητοποιήσουν το κοινό σχετικά με τη σημασία της διαφορετικότητας και της ισότητας. Ένα παράδειγμα είναι ο ρόλος που μπορούν να παίξουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν δεσμευθεί να συμπεριλαμβάνουν ατομα με αναπηρία στις διαφημιστικές τους δράσεις. Επίσης, εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις μπορούν να προωθήσουν εκστρατείες ευαισθητοποίησης για να αναδείξουν τα οφέλη της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης
Ανοιχτός Τουρισμός: Η Ελλάδα με νέο πρόσωπο"
Η δεύτερη πρόταση αφορά τους προσβάσιμους δημόσιους χώρους. Πρέπει να επενδυθούν περισσότεροι πόροι για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα κτίρια και τους υπαίθριους χώρους. Η προσβασιμότητα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού και της κατασκευής των δημόσιων χώρων. Επίσης, πρέπει να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη πιστοποιημένη βάση δεδομένων με πληροφορίες για την προσβασιμότητα των δημόσιων χώρων, ώστε οι ταξιδιώτες να μπορούν να αναζητούν έγκυρες πληροφορίες
Ανοιχτός Τουρισμός: Η Ελλάδα με νέο πρόσωπο"
Η τρίτη πρόταση είναι η διάχυση της πληροφορίας. Είναι απαραίτητο οι ταξιδιώτες με αναπηρία να έχουν πρόσβαση σε λεπτομερείς, αξιόπιστες και πιστοποιημένες πληροφορίες για την προσβασιμότητα των ταξιδιωτικών επιλογών τους. Πρέπει να δημιουργηθεί μια κεντρική βάση δεδομένων με πληροφορίες για πιστοποιημένους προσβάσιμους πόρους, ώστε οι τουριστικοί φορείς να μπορούν να αντλούν έγκυρες πληροφορίες
Ανοιχτός Τουρισμός: Η Ελλάδα με νέο πρόσωπο"
Η τέταρτη πρόταση αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δεξιότητες στον τουριστικό τομέα. Οι εργαζόμενοι πρέπει να εκπαιδευθούν σε θέματα που αφορούν τη διαφορετικότητα, την ισότητα, τη συμπερίληψη και την προσβασιμότητα. Αυτό θα εξασφαλίσει ένα περιβάλλον εργασίας που είναι ανοιχτό και προσβάσιμο για όλους τους πελάτες
Η πέμπτη και τελευταία πρόταση είναι η ανάπτυξη εταιρικής πολιτικής και ταξιδιωτικών εμπειριών που προάγουν τη συμπερίληψη από τον ιδιωτικό τομέα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να δεσμευτούν να εφαρμόζουν αρχές προσβασιμότητας και να παρέχουν επαρκείς πόρους για αυτό. Αυτό θα ενισχύσει την εικόνα και την αξιολόγηση των επιχειρήσεων, καθώς και την εναρμόνιση με αρχές που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη
Ο ελληνικός τουρισμός έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας προορισμός που είναι προσβάσιμος, συμπεριλαμβανωντας και ανοιχτός για όλους. Με την υλοποίηση αυτών των πέντε προτάσεων, η Ελλάδα μπορεί να προωθήσει έναν τουρισμό που είναι βιώσιμος και διαφορετικός, παρέχοντας μια πλούσια και εντυπωσιακή εμπειρία σε όλους τους ταξιδιώτες.