3 Οκτωβρίου 2025

«Αγάπη και ανθρωπιά στο χωριό του Old Oak»

Τελευταία Άρθρα

Γεννήθηκε σπάνιος θηλυκός ρινόκερος της Σουμάτρας

Σε εθνικό πάρκο στην Ινδονησία γεννήθηκε ένας σπάνιος ρινόκερος Σουμάτρας. Πρόκειται για ένα είδος που απειλείται με εξαφάνιση. Σύμφωνα με μια ανακοίνωση π

Επτά γύπες από την Ισπανία αφέθηκαν ελεύθεροι στην Κύπρο

Σήμερα, επτά γύπες από την Ισπανία απελευθερώθηκαν στη φύση της Κύπρου. Τα πουλιά τοποθετήθηκαν με συσκευές παρακολούθησης, με στόχο να επιβιώσουν τα απει

Τα highlights του Plissken Festival 2023

Το Plissken Festival επιστρέφει για δύο ημέρες γεμάτες μουσική! Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου και έχει πολλές αλλαγές φέτος, σ

Πάνω από 100 δελφίνια βρέθηκαν νεκρά στον Αμαζόνιο

Περισσότερα από 100 δελφίνια βρέθηκαν νεκρά στον Αμαζόνιο της Βραζιλίας, καθώς οι θερμοκρασίες των υδάτων αυξάνονται κατακόρυφα. Σύμφωνα με αναφορές από τη

Το διαρκές αίνιγμα της Kylie Minogue

Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και μετά, η Kylie Minogue έχει γίνει ένα μυστήριο που μας απασχολεί συνεχώς. Αρχικά, κατά την διάρκεια της παρουσίας τη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο Κεν Λόουτς, ένας από τους πιο αγαπημένους και σημαντικούς σκηνοθέτες της Βρετανίας, εξακολουθεί να πιστεύει βαθιά στην αξία και την ανθρωπότητα. Μέσα από την πολυετή κινηματογραφική του πορεία, έχει δημιουργήσει ένα ευρύ φάσμα ταινιών με θέματα που αφορούν τη βρετανική εργατική τάξη. Ίσως να μην συμφωνείς με όλες τις απόψεις του ή με ορισμένες διαλεκτικές πτυχές των έργων του, αλλά πάντα πρέπει να αναγνωρίζεται η αφοσίωση και η αυθεντικότητά του. Ο Κεν Λόουτς πραγματικά φροντίζει για τους ανθρώπους και αυτό το δείχνει σε κάθε του ταινία
«Αγάπη και ανθρωπιά στο χωριό του Old Oak»
Πρόσφατα, είδαμε την ταινία «Green Border» της Ανιέσκα Χόλαντ, μια ταινία που εξέταζε την προβληματική της μεταναστευτικής κρίσης στην Ευρώπη, ανοίγοντας πολλά ερωτήματα. Ας συγκρίνουμε λίγο τους πρόσφυγες της ταινίας εκείνης με αυτούς που αναπαριστά ο Λόουτς. Οι πρόσφυγες του «The Old Oak» έχουν πραγματικούς χαρακτήρες – με όνειρα, προβλήματα, ανησυχίες, χιούμορ, χαρά, θλίψη και θυμό – εμείς τους βλέπουμε σαν πραγματικούς ανθρώπους. Ο Λόουτς θέλει να μας παρουσιάσει τους πραγματικούς πρόσφυγες του, όχι να τους λυπηθούμε ή να αισθανόμαστε ανώτεροι
Στην ταινία, οι πρόσφυγες εγκαθίστανται σε ένα εγκαταλελειμμένο χωριό στη βορειοανατολική Αγγλία. Κάποτε, το χωριό ήταν γεμάτο ζωή, λόγω του ορυχείου που λειτουργούσε κοντά. Τώρα, όμως, η ερημιά έχει κυριεύσει. Ο Τι Τζέι Μπάλανταϊν, ιδιοκτήτης της μοναδικής παμπ του χωριού, υποδέχεται θερμά τους πρόσφυγες, αλλά αντιμετωπίζει αντιδράσεις και διχασμό από μερίδα των τακτικών θαμώνων του. Οι συγκρούσεις αποτελούν αναπόφευκτη συνέπεια, παρ’ όλες τις προσπάθειες του να τις αποφύγει. Καταλαβαίνουμε την αντίδραση ορισμένων φίλων του σκηνοθέτη, που τον γνώρισαν ως εκπρόσωπο ενός αγνού κοινωνικού ρεαλισμού και δυσαρεστημένουν από την επιλογή του να πειραματιστεί με το μελόδραμα σε αυτήν τη φάση της καριέρας του. Αλλά, όπως έχουμε ήδη πει, το μελόδραμα μπορεί να αποτελέσει απλώς τη φόρμα για να αναδειχθεί το περιεχόμενο. Ο Λόουτς χρησιμοποιεί τους κλασικούς κώδικες του μελοδράματος με σκοπό να ευαισθητοποιήσει το κοινό μας και επιδιώκει να το επιτύχει μέσα από έναν τύπο κινηματογράφου που γίνεται αποδεκτός από όλους – το θεωρούμε πιο ειλικρινές από το να απευθυνόμαστε αποκλειστικά σε φεστιβαλικά κοινά με πιο περίπλοκους εκφραστικούς τρόπους. Στο «The Old Oak» ανακαλύπτουμε εκλεπτυσμένες συνδέσεις με το «It’s a Wonderful Life» του Φρανκ Κάπρα και μέσω της στορίας, λαμβάνουμε μια πολύ καλή απάντηση στο ερώτημα «γιατί να συνεχίσουμε» σε έναν κόσμο που φαίνεται να χάνει την κατεύθυνσή του.