13 Απριλίου 2025

Ανακαλύπτοντας τους πραγματικούς λόγους πίσω από τη μη ακρόαση του παιδιού σας

Τελευταία Άρθρα

Πώς να αντιμετωπίσετε τη φυγή του σκύλου σας – Συμβουλές για την ανάκτηση του

Όταν ένας σκύλος δραπετεύει, οι κηδεμόνες αισθάνονται ανησυχία και άγχος. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε για να επαναφέρετε το κατοικίδιο σ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΡΥΘΜΙΣΗ: Η κακή συνήθεια που μικραίνει τον εγκέφαλο

ΠρωτότυποΓήρανση: Η κακή συνήθεια που – εκτός των άλλων δεινών – συρρικνώνει τον εγκέφαλο Από τον καρκίνο μέχρι την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, πολλέ

Η πραγματικότητα της αγάπης: ένα πολυδιάστατο συναίσθημα

Η αγάπη, ένα θέμα που απασχολεί τον άνθρωπο από την αρχαιότητα, δεν μπορεί να οριστεί με απόλυτη ακρίβεια. Ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του αντίληψη για την

Νέες Λύσεις για την Κατάθλιψη: Ανακαλύπτοντας τη Δύναμη των Μικροθρεπτικών Συστατικών

Η κατάθλιψη αποτελεί μια από τις πιο συνηθισμένες παθήσεις παγκοσμίως και ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα ζωής μας. Σύμφω

Πέντε ένδειξεις ότι ο ψυχοθεραπευτής σας δεν είναι ο κατάλληλος για εσάς

Αν και η αναζήτηση του κατάλληλου ψυχοθεραπευτή είναι δύσκολη, είναι σημαντικό να βρείτε κάποιον που θα νιώθετε άνετα να εμπιστευτείτε τις προσωπικές σας σκέ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι γονείς αποτελούμε το κλειδί για την επιτυχή ανάπτυξη των παιδιών μας. Μέσω της στήριξης και της καθοδήγησης που προσφέρουμε, τα προετοιμάζουμε και τα εφοδιάζουμε με τα απαραίτητα “εργαλεία” για να πετύχουν μια συμπεριφορά ή να επιτύχουν κάποια δραστηριότητα. Αντιπροσωπεύουμε την υποστηρικτική κλίμακα που τους επιτρέπει να προχωρήσουν προς τα εμπρός και να μάθουν να χρησιμοποιούν τα διάφορα αντικείμενα, όπως ένα ποτήρι, ένα κουτάλι, την κούνια στην παιδική χαρά και άλλα παρόμοια. Ωστόσο, δεν είναι πάντα απαραίτητη αυτή η “κλίμακα”. Όταν το παιδί μας καταφέρει να κάνει κάτι και αποκτήσει αυτοπεποίθηση, πρέπει να του δώσουμε τη δυνατότητα να το επαναλάβει μόνο του, χωρίς την υποστήριξή μας. Για αυτόν τον λόγο, όταν δίνουμε οδηγίες, δεν πρέπει να τις επαναλαμβάνουμε περισσότερες από δύο φορές. Αν το παιδί δεν ακούει αυτές τις δύο φορές, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι δεν μας προσέχει, ότι δεν τον ενδιαφέρει ή ότι δεν θέλει να συμμετέχει. Ίσως απλά τους μεταφέρουμε την πληροφορία λανθασμένα, ενώ μπορεί να υπάρχει και κάποιο άλλο βαθύτερο πρόβλημα που δυσκολεύει το παιδί. Όταν πρώτον του λέμε κάτι και μας αγνοεί, πιθανότητα υπάρχει να μην του το επικοινωνούμε σωστά. Ίσως το λέμε φωνάζοντας από απόσταση ή όπως τα λέμε τον μπερδεύουν και δεν κατανοεί ακριβώς τι πρέπει να κάνει. Γι’ αυτόν τον λόγο, τη δεύτερη φορά που αναγνωρίζουμε ότι δεν ακολουθούν τις οδηγίες, πρέπει να προσεγγίσουμε το παιδί με περισσότερη συνδεσιμότητα. Πρέπει να επικοινωνήσουμε μαζί του, βρίσκοντας στο ίδιο οπτικό πεδίο, μιλώντας κατανοητά και δίνοντας επιλογές. Αν παρά ταύτα το παιδί δεν αποκρίνεται, πιθανότητα υπάρχει να αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα. Μπορεί να μην έχει καλή σωματική ή συναισθηματική κατάσταση, γι’ αυτό το να επαναλαμβάνουμε για τρίτη φορά την οδηγία δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Η λύση είναι να παρέχουμε στο παιδί με την έλλειψη ακοής συναισθηματική στήριξη και ταυτόχρονα να το βοηθήσουμε να πραγματοποιήσει το αίτημα πιο εύκολα. Για παράδειγμα, αν του ζητήσουμε να φροντίσει τα παιχνίδια του, μπορούμε να του προτείνουμε να μαζέψει πρώτα τις κούκλες και μετά τα βιβλία ή ακόμη και να μοιράσουμε τις ευθύνες μεταξύ μας. Όταν ένα παιδί δεν ακολουθεί, δεν σημαίνει πάντα ότι μας αγνοεί. Είναι δική μας ευθύνη να ανακαλύψουμε γιατί βρίσκεται σε αυτήν την θέση και να αναδείξουμε οτιδήποτε τον ταλαιπωρεί σιωπηλά!