4 Δεκεμβρίου 2025

Netflix: Σοκαριστές αποκαλύψεις για την προσωπική μας ιδιωτικότητα – Πωλήθηκαν οι συνομιλίες μας στο Facebook

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Σοβαρές αποκαλύψεις έρχονται στο προσκήνιο αναφορικά με την προσωπική μας ιδιωτικότητα στο Facebook, αφού υπάρχουν καταγγελίες που υποστηρίζουν ότι τον τελευταίο καιρό η εταιρεία φαίνεται να έχει πουλήσει προσωπικά μας δεδομένα στο Netflix. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αναφορές που είδαν το φως της δημοσιότητας πρόσφατα, η Meta (πρώην Facebook) έχει παράσχει στο Netflix πρόσβαση στις προσωπικές μας συνομιλίες στο Facebook/Messenger. Αυτές οι καταγγελίες προέκυψαν από δικαστική απόφαση που εμπλέκει μια ομάδα καταναλωτών και τη μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, σχετικά με πρακτικές που αφορούν την απορρήτου δεδομένων. Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι το Facebook μειώνει ακόμη και τις δαπάνες για τον προγραμματισμό της υπηρεσίας βίντεο Facebook Watch, προκειμένου να μην ανταγωνιστεί το Netflix. Οι κατηγορίες αυτές απορρίφθηκαν από την Meta, η οποία δήλωσε ότι δεν μοιράστηκε τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών με το Netflix.

Σύμφωνα με τον διευθυντή επικοινωνίας της Meta, Andy Stone, οι καταγγελίες είναι “συγκλονιστικά αναληθείς”, και τόνισε ότι η συμφωνία μεταξύ του Facebook και του Netflix επέτρεπε στους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους για τις ταινίες και σειρές που παρακολουθούν στο Netflix απευθείας από την εφαρμογή του Netflix. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το Netflix είχε πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών.

Παρόλα αυτά, η έλλειψη κρυπτογραφημένων επικοινωνιών σε συνδυασμό με την πρόσβαση ανάγνωσης/εγγραφής στα εισερχόμενα μηνύματα δεν παρέχει εγγύηση για την ασφάλεια των προσωπικών μας συνομιλιών. Το ίδιο έγγραφο υποστηρίζει ότι το Netflix είχε πρόσβαση στο “Titan API” του Facebook, που του επέτρεπε να ενσωματωθεί με την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων του Facebook. Επίσης, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, το Netflix έπρεπε να παρέχει στην Meta μια γραπτή αναφορά κάθε δύο εβδομάδες με πληροφορίες σχετικά με τις αποστολές προτάσεων και τα κλικ των χρηστών. Παρόλα αυτά, η Meta δεν έχει κάνει περαιτέρω σχόλια για το θέμα.

Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο δεν εφαρμόστηκε στο Messenger μέχρι πρόσφατα, καθώς η έλλειψή αυτής της κρυπτογράφησης δημιουργούσε προβλήματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας. Παρόλο που ο εκπρόσωπος της Meta προσπαθεί να υποβαθμίσει την ικανότητα του Netflix να παρακολουθεί τα προσωπικά μηνύματα, πρέπει να θυμόμαστε ότι η πλατφόρμα είχε ένα επίπεδο πρόσβασης που δεν είχαν άλλες εταιρείες. Τα δεδομένα μας είναι πολύτιμα και πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον σεβασμό που τους αρμόζει.

Πρέπει να γίνουν βήματα για να βελτιωθεί η προστασία των δεδομένων μας και να εξασφαλιστεί η ιδιωτικότητά μας στις ψηφιακές μας επικοινωνίες. Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν ποιος έχει πρόσβαση στις προσωπικές τους συνομιλίες και πού καταλήγουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Είναι καθήκον μας να προστατεύουμε την ιδιωτικότητα μας και να αναζητούμε τρόπους για να ασκούμε έλεγχο και να είμαστε ενημερωμένοι για τις πρακτικές που αφορούν την ασφάλεια των προσωπικών μας δεδομένων. Μόνο έτσι μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση και να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από πιθανές καταχρήσεις.